„მათემატიკა და მოდა“
გაკვეთილის გეგმა
სსიპ ქალაქ ვანის მუნიციპალიტეტის სალხინოს საჯარო სკოლის
მათემატიკის მასწავლებლის
ლალი ქიმუცაძის
სოციალური პროექტის გეგმა
პროექტი: მათემატიკა
და მოდა
1
|
პროექტის აქტუალობა
|
პროექტი ხელს უწყობს ისეთი
უნარების
განვითარებას,
როგორიცაა :ცოდნის
კონსტრუირება, სწავლის პროცესში ინფორმაციულ
საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების გამოყენება, პრობლემის გადაწყვეტა
და ინოვაციურობა, ცოდნის გამთლიანება,
გუნდური მუშაობა.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
2
|
პროექტის მიზნები
|
|
მოსწავლე შეძლებს:
• მათემატიკის შერწყმას ყოველდღიურ
ცხოვრებასთან
• მათემატიკური ცოდნის პრაქტიკაში
გამოყენების
უნარის
განვითარებას
და
პირიქით
• კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის
უნარის
განვითარებას
• აბსტრაქტული აზროვნების
უნარის
განვითარებას
• ტოლერანტობის და თანამშრომლობის
უნარის
განვითარებას
• მათემატიკის სწავლებისადმი მოტივაციის
გაზრდას
• პასუხისმგებლობის გაზიარებას მუშაობის პროცესში
• ტექნოლოგიების გამოყენებას, როგორც ინფორმაციის კვლევის,ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალებას
• მათემატიკის ადგილისა და მნიშვნელობის
შეფასება
სხვადასხვა
დისციპლინებში,
ბიზნესში,
ხელოვნებაში
და
ადამიანის
მოღვაწეობის
სხვადასხვა
სფეროებში
მათემატიკის სწავლების მიზნები და ამოცანები (ესგ მიხედვით)
• მათემატიკის, როგორც სამყაროს
აღწერისა
და
მეცნიერების
უნივერსალური
ენის
ათვისება;
• მათემატიკის, როგორც ზოგადსაკაცობრიო
კულტურის
შემადგენელი
ნაწილის
გაცნობიერება;
• სწავლის შემდგომი ეტაპისათვის ან პროფესიული
საქმიანობისათვის
მომზადება;
• ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად
საჭირო
ცოდნის
გადაცემა
და
ამ
ცოდნის
გამოყენების
უნარის
განვითარება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
3
|
საგნობრივი სტანდარტები
|
|
მათემატიკა V 4. მოსწავლეს შეუძლია ზომის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან
დაკავშირება
და
გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ერთმანეთთან აკავშირებს
სიგრძის
და
ფართობის
ერთეულებს,
იყენებს
რიცხვის
კვადრატის
ჩანაწერს
ამ
კონტექსტში;
ერთმანეთთან აკავშირებს
ფართობის
სხვადასხვა
ერთეულებს;
გამოსახავს
ფართობის
დიდ
ერთეულს
მცირე
ერთეულის
გამოყენებით;
მათ.V.7. მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა,
აღწერა
და
გამოსახვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ამზადებს მართკუთხა
პარალელეპიპედისა
და
კუბის
შლილს;
მოცემული
შლილის
მიხედვით
ამზადებს
მოდელს
და
ასახელებს
მიღებულ
ფიგურას.
მათ.V.9. მოსწავლეეს შეუძლია ბრტყელი
ფიგურების
ფართობების
პოვნა
და
შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ფიგურათა ურთიერთშეთავსებით
ადარებს
ან
აფასებს
ფიგურების
ფართობებს.
იყენებს ფართობის ადიციურობას არაგადამფარავი
ფიგურების
კომბინაციით
მიღებული
ფიგურის
ფართობის
მოსაძებნად.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
4
|
პროექტის ამოცანები
|
|
1.პროექტის გეგმის შემუშავება საჭიროებიდან
გამომდინარე.
.
2. სამუშაო ჯგუფებად
გადანაწილება
3. სხვადასხვა თემატიკასთან
დაკავშირებით
საუბრები
4. ნახატების გამოფენის
მოწყობა
5. პრაქტიკული სამუშაო
|
||||||||||||||||||||||||||||||
5
|
პროექტის
ფარგლებში განსახორციელებელი აქტივობები
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
6
|
პროექტში მონაწილეების ასაკი, კლასი
|
|
V კლასი -დაწყებითი საფეხური 10-11წელი
|
||||||||||||||||||||||||||||||
7
|
პროექტის
მონიტორინგისა და შეფასების სტრატეგია
|
|
მიმდინარე
განმავითარებელი შეფასება
მიმდინარე
განმსაზღვრელი შეფასება რუბრიკების გამოყენებით.
მოსწავლეთა
თვით შეფასება.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
8
|
მოსალოდნელი
შედეგები
|
|
1. მოსწავლეები თანამშრომლობენ
ერთმანეთთან
2. მოსწავლეს შეუძლია
პასუხისმგებლობის გაზიარება და დროის მართვა
3. მათემატიკის სწავლებისადმი
მოტივაციის ამაღლება
4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ
ტექნოლოგიების გამოყენება
5. მოსწავლეს განუვითარდა
მათემატიკური ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარი და პირიქით
6. მოსწავლეს განუვითარდა კომუნიკაციისა
და თანამშრომლობის უნარი.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
9
|
პროექტის
განხორციელებისთვის საჭირო დრო
|
|
2
კვირა 2018-19 სასწავლო წელი
|
რეფლექსია
ჩემმა პროექტმა „მათემატიკა და მოდა“ , რომელიც მიზნად
ისახავდა მოსწავლეებს ახალი თვალით შეეხედათ
მათემატიკის გამოყენებისათვის ცხოვრებაში იმუშავა
დადებითად. მოსწავლეებთან ერთად შევიმუშავეთ პროექტ- გაკვეთილის თემა „მათემატიკა და
მოდა“. ეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარე გამოვკვეთეთ მიზანი, შევიმუშავეთ პროექტის
გეგმა, პირველ რიგში მოსწავლეები დავყავი ჯგუფებად, თითოეულმა ჯგუფმა თვითონ გაინაწილეს
დავალებები უნარებიდან გამომდინარე. პირველი ჯგუფის მოსწავლეებმა გაზომეს
საკლასო ოთახის სიგრძე და სიგანე, გამოთვალეს
ფართობი და პერიმეტრი, ასევე დაამზადეს სივრცითი
ფიგურები და შლილები. მეორე ჯგუფმა კაბისა
და ქუდის თარგები დაამზადა. ყველაფერი წარიმართა გეგმის შესბამისად, რუბრიკაზე
დაყრდნობით მოვახდინე მოსწავლეთა შეფასება
-მიმდინარე , განმავითარებელი, განსაზღვრელი . პროექტ-გაკვეთილმა იმუშავა კარგად
ხელი შუწყო მოსწავლეთა საკომუნიკაციო თანამშრომლობითი უნარების განვითარებას, ,მათემატიკის სწავლებისადმი
მოტივაციის ამაღლებას, განუვითარდათ მათემატიკის ცოდნის გამოყენების უნარი პრაქტიკაში. ყველაზე წარმატებული
იყო ჯგუფური მუშაობის პროცესი ,ყველა მოსწვლე აკეთებდა ხალისით მიცემულ დავალებებს,
პროექტის გეგმის მოდიფიცირება არ მომხდარა ყველაფერი მიდიოდა წინასწარ დასახული გეგმის
მიხედვით. პროექტ-გაკვეთილს აუცილებლად გამოვიყენებ შემდეგშიც , სხვა კლასებშიც. რადგან
ამ პროექტიდან გამომდინარე მიზანს მივაღწიეთ და შედეგიც მვიღეთ დადებითი, გაკვეთილი
იყო სახალისო რადგან მასალა ადვილად აითვისეს
მოსწავლეებმა.
ლალი ქიმუცაძე
პროექტის დასაწყისი
No comments:
Post a Comment